Persbericht - Joint venture OCI Nitrogen en DF Grupo

dfgrupo.jpg

Geleen/Madrid, 6 september 2012

Joint venture OCI Nitrogen en DF Grupo

OCI Nitrogen en Delso Fertilizer Group (DF Grupo) in Madrid zijn een samenwerkingsovereenkomst aangegaan voor de invoer van OCI Nitrogen meststoffen in het Iberisch schiereiland. De joint venture opereert onder de naam Nitrogen Iberian Company SL (NIC) en heeft haar hoofdkantoor in Madrid. NIC streeft naar een constante beschikbaarheid van Granular Ureum en andere kwaliteitsmeststoffen in alle belangrijke havens in Spanje en Portugal. De eerste schepen met Granular Ureum komen in september in de havens van Pasajes, Sevilla, Tarragona, Sagunto en Setubal aan. NIC levert als importeur aan DF Grupo bedrijven, maar ook aan andere distributeurs in de Iberische markt.

Renso Zwiers, CEO OCI Nitrogen: "Met deze stap laten wij zien hoe belangrijk wij de  Spaanse en Portugese markt vinden voor de levering van Granulaire ureum en andere minerale meststoffen. Het  past in onze strategie om een wereldwijd distributienetwerk voor stikstofhoudende meststoffen op te bouwen door middel van  samenwerking met plaatselijke distributeurs."

Carlos Delso, CEO DF Grupo: "Door de directe samenwerking met OCI Nitrogen als meststofproducent kan NIC functioneren als een virtuele binnenlandse fabriek voor de Iberische markt. Wij kunnen het hele jaar door minerale meststoffen aanbieden tegen concurrerende prijzen."

Het dagelijks beheer van NIC is handen van Juan Jose Delso in nauwe samenwerking met Cor Boonen van OCI Nitrogen. De contactgegevens voor NIC zijn: Avda Brasil 17-10F, 28020 Madrid - www.nicagro.com - E-mail:. Press@nicagro.com.

Over DF Grupo
Met meer dan 30 jaar ervaring is Delso Group marktleider van kunstmest op het Iberisch schiereiland. Delso Group heeft een breed netwerk van distributiebedrijven verspreid over het schiereiland, twee kunstmest compacteringsfabrieken en een uitgebreid netwerk van logistieke bedrijven met magazijn faciliteiten in alle grote havens en aanbod punten. Meer informatie over Delso groep: www.dfgrupo.com

Over OCI Nitrogen
OCI Nitrogen is in Europa een van de marktleiders in stikstofhoudende meststoffen en wereldwijd de grootste producent van melamine. De meststoffen van OCI Nitrogen spelen een essentiële rol in het verbeteren van de productiviteit van de landbouw om zo de toenemende vraag naar voedsel in de wereld te ondersteunen. Het hoofdkantoor van OCI Nitrogen is gevestigd in Geleen (Nederland). OCI Nitrogen heeft productielocaties in Nederland, Indonesië, China en de Verenigde Staten.
OCI Nitrogen is onderdeel van Orascom Construction Industries. Deze Egyptische onderneming heeft wereldwijd 80.000 werknemers in dienst en is voornamelijk actief in industriële en infrastructurele bouw en kunstmest, met projecten en investeringen in Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika.